Japan dag 1.

Vår resa började ganska lagom tid måste jag säga, tror vi steg upp ur sängarna klockan 9 och åkte vid halv elva hemifrån. Pappa och mamma hämtade upp oss i taxi. Vi åkte till Helsingfors först där vi bara hade 2 timmars väntetid, perfekt! Sen åkte vi direktflyg till Kyoto. Jättesmidigt, rekommenderar Finnair om ni skall till Japan!
 
Vi landade tidigt på morgonen Japansk tid och åkte tåg från Osaka till Kyoto. Väl där letade vi upp vårt hotell som låg precis vid centralstationen, kan passa på att rekommendera New Miyako hotell också när jag ändå är i farten ;) Väl där fick vi WiFi och kunde jaga tag på Micchan och Robin som kom och mötte oss. Vi mötte dom och det första Micchan sa var att "hon var glad att jag inte var längre". Då hon trodde att jag var jättelång, men vi var nog lika långa tror jag... Efter vi mött dom så snyggade upp oss lite på hotellrummet och åkte in mot shopping-området. Där gick vi omkring innan vi blev hungriga och bestämde oss för att äta "All you can eat" Shabushabu hette det. Tror vi åt det första dagen eller om vi åt all you can eat yakiniku? SKITSAMMA :)
 Det går i allafall ut på att man får äta  (OCH DRICKA) hur mycket man hinner på två timmar. Man hinner mycket... Därifrån gick vi iallafall mätta och lite fulla får jag väl erkänna. Sen var det bannemej dags att åka tillbaka till hotellet, för vi hade varit vakna i strax över 30 timmar och det var inte mänskligt, skelade på ena ögat.
 
 
Okonomiyaki, äggomelett med kål i, ska vara mycket majonnäs på också :) Specialité i Japan.
 
Vi hann mycket denna resa, kanske skall lämna det vid dag ett för nu, så tar jag kortfattat hela sedan.
 
Trevlig torsdagsmorgon på er ;D
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0