Öland

 
Borde börja i rätt ordning, men börjar med Öland istället för Japan. Vi åkte en tisdag, ställde in siktet mot Isaberg golfklubb. Vi åkte rätt tidigt, typ klockan sex på morgonen för att hinna till vår tidiga starttid. Bilresan gick på ca 1,5 timmar eftersom att jag kör så himla bra :) Så vi checkade in i vår stuga och skyndade iväg till golfklubben. Ute på vår runda fick vi uppleva hur det kändes att spela i totalt ösregn på en bana som annars skulle varit så himla fin, det förstördes faktiskt av vädret lite. Vi spelade 36 hål, gick alltså 2 mil under dagen i ösregn och jag hade stört ont i magen, fattar inte varför jag inte bara gick hem och dränkte mig själv. Men på kvällen sen blev det andra bullar. Vi åt en GRYM tre-rätters middag och sov som små grisar i den sjukt fina stugan. NÖJD TJEJ.
 
 
 
 
Efter Isaberg styrde vi vidare mot Växjö, hade egentligen inga förväntningar på Växjö. Bild på pizzan vi åt kommer.. Den va störd. Så måste visa bild på den. Jag blev lite kär i Växjö, älskade staden och hotellet vi bodde på var magiskt, serverades hembakt fika vid klockan tre, kvällsmat på kvällen och en grym frukost dagen efter. Kaffe fanns alltid tillgängligt och oj som jag var i behov av kaffe när vi anlände. Vi bodde i ett jättefint rum precis utanför en terrass med bastu, där satt vi och läste någon timme innan vi gick ner för att äta. Grymt bra, rekommenderas - Clarion Hotell Växjö!
 
Vi spelade en riktigt fin runda på Växjö GK dagen efter, strålande sol och allmänt jättetrevligt. Efter rundan åkte vi mot Öland.
 
Väl framme på Öland och i vår stuga så packade vi upp, åkte och handlade och grillade lite i vår stuga. Vi blev bästisar med stuggrannen Ida, en femårig tjej med grym ENERGI. Hon ville leka och jag är inte den som ger mig i första taget. Vi sprang och lekte häst, vi kastade vattenballonger och hon var väldigt kittlig i midjan. Vi hoppade i sängen och letade skattgömmor. Herregud, att jag överlevde såhär i efterhand... Dag två på Öland låg vi vid havet och hade det sjukt gött hela dagen, sen spelade vi golf på kvällen och jag spelade så jävla dåligt, men vi träffade Lollo hennes man, vilka sköningar!
 
Dag tre - lördag - TÄVLINGSDAG. Jag fick tävla tillsammans med hon som slog mig för tre år sen i samma tävling när jag kom trea och hon etta. Hon slog mig i år igen.. Jag kom femma och hon trea. Men jag vann longest drive!! :) På kvällen var det middag och vi drack champagne på terrassen i strålande väder. Sen hade vi det trevligt med Lollo och hennes man med barn och vi vinglade hem framåt natten.
 
Vi åkte hem på söndagen och var nöjda som få, bra väder, mycket golf, mycket mat och vi hade träffat trevligt folk. Inget att klaga på! Jag hade även sänkt mitt handikapp till 13,9... Det ni! Jag är BRA nu :D
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0