Jobb

 
 
 
 
 
 
 
 
Fått minst två sms om jobb per dag nu de senaste dagarna. Gillar verkligen inte att tacka nej varje gång, men tentorna är ju viktiga! Jag har inte jobbat en enda minut under december, kommer väl kanske inte vara så himla roligt i januari gissar jag ;) Men det kommer fler månader att jobba på, pengar kommer och går.
Jag längtar till (förhoppningsvis) att jag kan köpa någonting utan att sen känna ångest för att jag unnade mig själv en sak. Samma sak gäller med att inte alltid tänka igenom alla köp jag gör. Ibland överdriver jag dock och funderar hur länge som helst över saker, saker som jag faktiskt behöver ha. Det är ju onödigt att spara in på saker som är nödvändiga. Däremot kanske man kan strunta i att köpa fem klänningar som alla ser ungefär likadana ut. När jag tjänar pengar ska jag även ta två skivor skinka på mackan och inte bara en! :) Som en principsak...
 
Varje gång jag och Jonas har flugit har vi haft med oss Pringles-chips (Vilket vi inte hittade på väg hem från Thailand så det fick bli dessa) Jonas köpte med sig några häromdagen som vi skall ha till egypten. Anledningen är för att påsen sväller upp massor när man flyger vilket vi tycker är lika roligt varje gång :P Skönt att vara lättroad ibland faktiskt. :)
 
Jag har precis kört repetition på materiallära-kursen nu.. Dags att bita tag i lite ekologi, ozonlager och växthuseffekt i kemisk miljövetenskap. Kollade igenom en gammal tenta i den kursen och jag kunde inte en enda fråga haha, med andra ord.... Kötta.
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0