After work / skola

Jag tycker verkligen att man inte borde festa med arbetskamrater/klasskamrater. Det är något jag har insett sen jag faktiskt hade mitt första jobb i somras, det är nog bäst att hålla privatliv borta från sitt jobb. Sen märker man dock snabbt vilka man kan festa med och vilka som det blir drama med. Alkoholen gör att man säger/gör saker som man annars inte hade gjort och om det då har byggts upp någon slags spänning under vardagstid så kommer det lätt fram efter några glas. Men det är bara att dra lärdom från det och försöka att hålla sig borta. Inte för att det har varit något drama det senaste, men jag har åtminstone insett att det inte alltid går som man tänkt sig!



Igår satt vi ute på rasten i skolan, riktigt varmt och gott i solen och det ger en hopp om att sommaren är på väg!! :D Imorgon har vi en väldigt lång håltimma, först hade jag tänkt åka till farmors grav då hon hade fyllt åttio år imorgon. Men jag väntar nog på mina bröder som slutar klockan fem, så går vi tillsammans. Kommer vara en jobbig dag imorgon men jag ska göra det bästa av situationen. Jag vet att hon hade hatat att  vi köper saker till henne även när hon gått bort, då hon inte alls gillade att man spenderade pengar på henne när man behövde ha dom själv. Men jag vill göra det fint för henne, speciellt på en sådan dag som 14 mars. Åttio år sedan den som skulle komma att betyda mest för mig föddes! Det är värt att hedra :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0