Livet

Rubriken blev ju jättedjup, men jag tänkte skriva något i stil med "Livet är kort" men sen kom jag på att min gammelmormor är 94 år och pigg och kry. Att ta vara på livet kanske vore mer korrekt. Helt plötsligt förlorar man någon man älskar eller så kanske man själv inte finns längre. Men det är lättare sagt än gjort. Så fort man blir påmind om livets orättvisor så tänker man på att "ta vara på livet" i ca ett dygn. Sen återgår man till sitt vanliga vardagslunk. Jag försöker se till att jag hör av mig till mina föräldrar ibland till exempel. Men ofta kan det gå flera veckor innan vi hörs, alla har ju sina egna liv och saker man gör, samma gäller mina bröder.
En bild på min gammelmormor som jag snodde av min moster Carin! Hoppas det är OK... Hon är ju en förebild när det kommer till livet!
 
Ibland får man känslan av att dagarna bara rinner iväg, att man inte hinner någonting annat än det man bara gör på ren rutin varje dag. Då tror jag det är viktigt att helt plötsligt bara hitta på något helt annat! Typ vad som helst, ta en fika med en vän, åka gocart, sticka och bowla, boka in något lite längre fram att se fram emot!
 
Nu ska jag piffa mig en smula upp, sen läsa lite innan föreläsningen och cykla till skolan. Can't wait.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0