Storhandla

Jag cyklade till skolan, var på föreläsning i två timmar. Lärde mig om kemikaliers väg genom kroppen. Alla vet vi ju att man inte skall dricka metanol. Men egentligen är metanol lika farligt som etanol, bara det att kroppen bryter ner metanol till farligare saker när det väl kommit in i kroppen. Det bryts ner till formaldehyd och myrsyra. För att bota metanolförgiftning skall du dock dricka etanol :D Bra att gifterna motverkar varandra... Sen lärde vi oss att om det brinner i en fabrik till exempel så uppmanas folk att stanna hemma, men detta beror inte på att luften är bättre hemma utan att man andas in fyra gånger så mycket luft vid fysisk aktivitet, så man vill undvika att folk är utomhus och motionerar! :) Bra att veta...
 
Såhär har jag sett ut idag! Samma min hela dagen, folk kollar konstigt.
 
Åh nu ska jag vänta in min pojkvän och kaffemaskinen, sen skall vi storhandla. Maten är slut!! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0