Historien om kakan

Jag var ute i spåren och sprang lite idag, trots min förkylning. Att jag ska sitta still är lika troligt som att kissie sover på mage. Så nej jag fick gå ut och springa jag. Under löpturen blev jag sugen på att baka, det har varit en lång tråkig dag. Däremot var jag inte lika sugen på att gå till affären och handla. Så vad gör man då i all baksug?! Jo man låter kreativiteten få utlopp. Jag plussade ihop våra små "apelsiner" som vi odlar, med rice krispies och någon slags sockerkaksbotten. Jag tänkte toscakaka mot ricekrispies-maräng. Självklart visste jag att antingen blir detta flipp eller flopp!
 
 
Vårt träd! :) Perfekt för smaksättning i en liten kaka tydligen! ;)
 
Rice krispies!! :) Älskar att göra maränger med det, blir stört gött.
 
Kakan i egen hög form. ;D Ser sliskig ut, det var den med..
 
 
Fikastund! :)
 
Jag gjorde en vanlig sockerkaksbotten, med skal av frukten på vårt träd och lite saft. Sen gjorde jag en topping med socker, smör, lite matgrädde, kokos och rice krispies. Sen gräddade jag kakan först i mitten på 175 grader i 20 minuter innan jag bredde på toppingen och höjde upp kakan, därefter väntade jag bara tills den fått fin färg!
 
 
Färdigt! Jag har då för mycket dö-tid alltså...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0