Magkatarr

Imorse fick jag och Jonas sova lika länge (Han går alltid upp innan mig annars.) Det var skönt att få 45 minuter extra tillsammans. Sen gick vi upp och han gjorde frukost till mig (lyxigt jag vet) avocado och annat göttit fick jag :D Plus en stor kaffe självklart. Sen fick jag däremot magkatarr, gick upp i tid för en gångs skull. Men nej, slutade med att jag låg i fosterställning ett bra tag innan jag orkade cykla till skolan. För mig gör sig ofta katarren till känna om jag "undermedvetet" är orolig över någonting eller om jag är stressad. Ofta beror det på höga krav på mig själv, allt ska göras så bra som möjligt, alla måste alltid gilla mig (jobbigt om någon inte skulle göra det eller hur?), och jag blir väldigt rastlös av att göra "ingenting." Så vila är väl inte ett alternativ. Vet inte riktigt hur jag ska få ordning på det, men att tänka "allt löser sig" brukar fungera bra. Ju äldre jag blir desto mer märker man att så faktiskt är fallet och alla behöver ju faktiskt inte gilla mig. Det är okej att alla människor tycker olika och är olika.
 
 
 
Glad utåt men att ibland vara ledsen inombords är väl något alla kan relatera till. Just nu är jag mest glad faktiskt! :) Som vanligt. Har trots allt mycket att se fram emot, speciellt lördag med min Jonna! :) Can't wait.
 
Jonas kom hem tidigare idag då kursen slutade tidigt, så vi hann åka till golfbanan och leta golfbollar. Hittade riktigt riktigt många, över 200 blev det! Så nu kan vi spela sjukt dåligt under nästa år om vi vill ;) Sen har vi ätit, jag har pluggat och pratat i telefon med Jonna i nästan en timme.. Vad vi kom fram till vet jag inte riktigt men härligt är det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0