3:e dagen Rotana Coral Beach Hotell

Vi gick upp vid 06:00 denna dag! Vi skulle hinna med mycket innan bussen kom och hämtade oss 07:30 för att ta oss ut på snorkelutflykt. Klockan 07 när frukosten öppnade var det verkligen inte mycket människor i gång på hotellet. Kändes rätt skönt att äta frukost ensamma. Efter frukost kom solresor och plockade upp oss och vi åkte vidare mot sju andra hotell för att  hämta upp folk. Sedan vid marinan fick vi prova upp simfötter och snorklar. (Jag och Jonas hade med oss egna.) Sen hoppade vi på båten ut mot äventyret! Det var en väldigt blåsig dag men vattnet verkade till en början ganska lugnt. Men efter ca 40 minuters båtfärd började det gunga REJÄLT. Båten vändes nästan på högkant av de stora vågorna och en tjej ramlade av sätet. Jonas började bli riktigt åksjuk och han fick ligga i mitt knä under hela färden. Några spydde ut över relingen och det var väl inget trevligt direkt. Jag mår TACK OCH LOV inte dåligt av sådant, men detta var faktiskt i värsta laget. Lite rädd hann man bli. Båten fick lägga om rutten lite så vi kunde ta oss ut till en ö sålänge för att sola och bada, medan havet lugnade ner sig. Vi var på Giftun Island i ungefär en timma och fyrtio minuter. Jag hade inte solkräm på mig då det var lite molnigt då och då och vi satt inne i båten i övrigt. Jag trodde inte jag skulle kunna bränna mig med andra ord. Men tji fick jag!! Väl tillbaka på båten efter sol/bad/snorkling på ön så käkade vi lunch på båten. Riktigt mysigt och jag och Jonas satt ute på soldäcket och käkade glass. Då kan man säga att vi trivdes rejält!
 
Mys på vår dag!
 
 
Efter lunch var det dags för första snorkelstoppet :) Vi fick simma med en guide som visade oss vad vi skulle titta efter, bland annat hitta Nemo - clown fisk! Muränor och piccolo-fiskar. Det var fint att snorkla runt i Hurghada. Desto kallare var det när vi skulle upp ur vattnet och sätta oss blöta på båten igen. Det var inte lika varmt som jag minns det i Thailand när vi var på snorkelutflykt ;D Sen körde vi vidare mot andra snorkelstoppet. Efter allt snorklande satt vi och kollade på solnedgången och var rätt nöjda med att vi varit tillsammans så länge och att dagen trots allt blev bra efter allt vinglande på båten under morgonen.
 
Båååten.
 
Solnedgången från båten :)
 
Riktigt fint ute på vattnet :) Man skulle ha så blått vatten i Sweeeden.
 
Vi kom tillbaka till hotellet vid 19-tiden, käkade middag, drack några drinkar i baren och sedan la vi oss! Man blir riktigt trött av hav och sol en hel dag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0