Första dagen i Hurghada

Vi landade efter en 4,35 timmar lång flygresa på Hurghada Airport :) Det kändes riktigt skönt att mötas av solens strålar. Det första som slog mig var hur mycket sand det finns i Egypten. Redan innan resan hade vi hört att man skulle behöva dricksa allt och alla där nere, det märkte vi efter fem minuter på Egyptisk mark. Jag behövde gå på damernas, men det fick jag inte om jag inte betalade mig in (vi hade inga småmynt) så jag fick snällt hålla mig till vi nådde hotellet. Väl där tog en man våra väskor och vi fick sätta oss i en golfbil. En man körde oss till vårt rum och följde med in för att visa precis hur allting fungerar, tro det eller ej men jag kan också öppna en dörr och vet hur man sätter på en kran. Men han gjorde allt för sina dricks. Sedan efter fem minuter knackade en annan man på, som hade kört dit vårt bagage. Jonas öppnade dörren och skulle ta väskorna men det fick han då inte, utan mannen skulle köra in väskorna mitt i rummet och även han visa oss runt lite. Sen gick han inte förrän han fått sin dricks. Det blev en dyr första dag! Redan vid incheckningen hade vi träffat ett par som hette Anders och Linda. Vi var hungriga efter en lång dag så vi tänkte gå till baren för att få något litet att äta, så såg vi att dom var på väg dit redan. Vi möttes där och tog en (varm) rom och cola. Sen bjöd käre Anders på whiskey på deras hotellrum. Både jag och Jonas satt och låtsades tycka om whiskey och tackade snällt ja till en skvätt till...
 
Utanför hotellet! :) Vit tjej.
 
Vi har aldrig träffat några andra  resande personer som vi blivit vänner med under våra resor, så detta var trevligt! Vi gick och åt i restaurangen och drinkarna fortsatte välla in, farligt med gratis! Efter middagen satte vi oss i baren och tjötade, det var svårt att förstå Anders många gånger då han är från Värmland.. Linda översatte dock snällt många gånger. De hade kört från Värmland klockan 01:00 på natten innan planet gick 08:00 i Göteborg, så efter en lång dag var det dags att nana kudden!
 

 
Jag har gått och blivit jätteförkyld idag, var bara frisk veckan i Egypten.. Tur det dock! Men usch vad det är tråkigt att vara förkyld när man är ledig. Jag har orkat med att storhandla med min kärlek dock. Sen har vi bara suttit i soffan och slöat. Spelat spel och städat lite. - Mindre kul dag, hoppas på bättring imorgon.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0