Lördag, tävlingsdagen!

Jonas orkade precis följa med, jag tvingade i honom två ipren på morgonen och hoppades på att han skulle orka åka med till golfbanan. Vi skulle spela golf del sur denna dag! Det var tävlingsdags. Efter frukost hoppade vi in i en taxi. Vi hade en galen taxichaufför som sa att jag inte var en "fin flicka" och därför bara fick vara på Teneriffa i en vecka annars skulle jag bli så brun så att andra killar ville ha mig hemma i Sverige? Jonas bara skakade på huvudet haha. Sen ville han även veta prisskillnader, t.ex. en pint öl på Teneriffa kostar ca 10-15 spänn och i Sverige kanske 60 kronor. Sen frågade han om varenda vara som går att hitta på Ullared typ.
 
 
Var rätt glad att få kliva ur taxin och sätta igång med golfen :D Vi värmde upp och sen betalade vi för att vara med i tävlingen. Vinnaren får åka till Öland och spela ving-finalen. Man kan vinna priser och första priset är en resa. Rätt nice, jag kom tvåa i den tävlingen 2010 och vann en driver, efter att ha vunnit på Gran Canaria det året.
 
Fint på Golf del Sur
 
Jag spelade väldigt bra denna rundan men banan var jättesvår! Det lutade hit och dit och det fanns ingen banguide på banan så man visste inte om det fanns vattenhinder eller bunkrar längre fram.
 
Vi spelade med ett jättetrevligt engelskt par från Southampton.
 
På prisutdelningen sen sa Love vår golfvärd att en före detta vinnare vann i år igen. Vem var det?? Jo TESSAN ;D Wop. Så jag fick gå fram och välja ett pris (valde lite golfgrejer) och sen frågade han om jag ville hålla ett tacktal.. Tackade vänligt nej till detta faktiskt. Jag är ju ingen talare.
 
På kvällen ville vi fira det lite, eller jag började fira det redan när vi kom hem vid lunchen och satt vid poolen, då blev det två cider vid poolen :) Sen på kvällen gick vi till samma restaurang som vi varit på två gånger tidigare. Som tack för att vi var där vår tredje gång fick vi en gratis fördrink, trevligt.
 
Jättefin bild på mig med drinken.
 
Tack och lov så var detta den godaste maten för veckan också. jag åt lax med vitvinsås och drack ett rioja rödvin som också var det bästa för veckan! TUR.
 
Sen var det dags att ta sig hemåt igen och nana kudden. Slutet på vår lilla resa! Kunde helt klart varit bättre om alla varit friska och krya. Men för egen del var resan väldigt bra!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0