Smink

Det finns flera anledningar till varför jag gillar smink. Mest är det för att jag gillar känslan av att känna mig fräsch och snygg. Vem skulle inte göra det? Vissa dagar är det såklart skönare att gå omkring lätt och ledigt, kunna klia sig i ögonen och inte bry sig så mycket. Men allt som oftast vill jag kunna känna mig trygg i hur jag ser ut, vilket jag kanske även borde träna på att göra utan smink. Jag ogillar inte hur jag ser ut naturligt heller, verkligen inte. Vissa dagar känner man ju sig snyggare än andra med eller utan spackel. Sen tycker jag det är roligt med olika sminkningar och även hur man kan förändra sitt utseende från dag till dag, hur stor skillnad det kan bli!
 
Fick mitt paket med smink idag som jag redan nämnt, så fort jag fick det ville jag ju såklart testa. Köpte en grym eyeliner som man sätter på med pensel. Sen köpte jag en bra borste också, min förra var jättestor så det var svårt att kontrollera resultatet.




 
 
Såhär blev det, nöjd! På läpparna har jag bara lypsyl så det är väl inget revolutionerande direkt ;)
 

Har precis hjälpt Jonas att bära upp ett parkettgolv.. Herreeegud va tungt och vi fick gå typ 10 gånger. Men nu är det gjort och vi har ett fint nytt parkettgolv till stugan som vi gör iordning! :) Väldigt kul. Längtar till våren så att vi kan börja inreda!  Nu tar vi helg tycker jag.. Trevlig helg!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0